α. Η τεχνογνωσία αφορά στην πρακτική γνώση που έχει αποκτηθεί μέσω της εμπειρίας. Πρόκειται για σιωπηρή γνώση και, ως εκ τούτου, δεν μπορεί να προστατεύεται με τα δικαιώματα στην ευρεσιτεχνία.

β. Οι εμπιστευτικές πληροφορίες αφορούν στις επιχειρηματικές πληροφορίες τις οποίες δεν επιθυμείτε να μοιράζεστε με τους πελάτες σας ή τους ανταγωνιστές σας ή άλλα πρόσωπα εκτός της εταιρείας σας.

γ. Τα εμπορικά μυστικά αφορούν μυστικές ή ιδιοκτησιακές πληροφορίες εμπορικής αξίας.

Δεν καλύπτονται από συγκεκριμένες καταστατικές προβλέψεις όπως άλλοι τύποι διανοητικής ιδιοκτησίας, αν και θα μπορούσαν να υπάρχουν πτυχές π.χ. της νομοθεσίας περί συμβάσεων, ή της νομοθεσίας περί της απασχόλησης που να σχετίζονταν με μια συγκεκριμένη περίπτωση. Το επίπεδο προστασίας που εκχωρείται στα εμπορικά μυστικά ποικίλλει σημαντικά από χώρα σε χώρα. Στην Ελλάδα προστατεύονται σύμφωνα με τις διατάξεις περί αθέμιτου ανταγωνισμού.

 

Domain Name & Social Media

Το «όνομα χώρου» (domain name) είναι η διαδικτυακή διεύθυνση φυσικού ή νομικού προσώπου, που χρησιμεύει στην πιστοποίηση της ταυτότητας χρήστη ο οποίος δραστηριοποιείται στο ηλεκτρονικό εμπόριο ή επιθυμεί να προβάλλει άλλη δραστηριότητα (καλλιτεχνική, κοινωνική, κ.λπ.). Στην Ελλάδα, αρμόδια για την εκχώρηση ονομάτων χώρου με κατάληξη .gr είναι η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Το όνομα χώρου δεν αποτελεί έργο και δεν προστατεύεται ως τέτοιο από την πνευματική ιδιοκτησία, εφόσον κατά κανόνα στερείται πρωτοτυπίας. Ωστόσο, ο δικαιούχος αποκτά με την κατοχύρωσή του το αποκλειστικό δικαίωμα να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο όνομα χώρου ως ηλεκτρονική διεύθυνση και να απαγορεύει τη χρήση ίδιου συνδυασμού λέξεων σε κάθε τρίτο, χωρίς τη συναίνεσή του. Το όνομα χώρου, ως διακριτικό γνώρισμα ορισμένης επιχείρησης, προστατεύεται με βάση τις διατάξεις περί αθέμιτου ανταγωνισμού, και συγκεκριμένα με τον Ν. 146/1914 «Περί αθεμίτου ανταγωνισμού» (ΦΕΚ Β΄ 16.12.1913-27.1.1914). Το ίδιο ισχύει και για την παρουσία μιας επιχείρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media), όπως η πλατφόρμα του Facebook ή του Twitter.